Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Facebookin rappio

Jammo kirjoitti noin 4 vuotta sitten (17 kommenttia)
Liityin Facebookiin jo liki 13 vuotta sitten, aluksi On-Reflection-ryhmään (Gentle Giant-fanit) ensimmäisten mukana ja olin siinä melko aktiivinen kuten On-Reflection-listalla aikanaan. FB:ssä on joitakin ikäviä piirteitä, joista ei varmaan tarvitse erikseen vääntää rautalankaa. Knn jouduin irtisanotuksi v. 2018 ja tein siitä raportin FB:ssä alkoi sairaan häiritsevä "lainatarjous" yms rumba FB:ssä ilmoittaamani sähköpostiosoitteeseen, joka on jatkunut tähän päivään saakka. Siis FB vuotaa kun seula. Kun Kcrimso aloitti uuden progeen keskittyvän FB-ryhmän, olin itsekin siinä mukana jonkin aikaa, mutta muutaman vihapostauksen saatuani totesin etten aio pilata terveyttäni jälleen kerran FB-roskassa. Siispä jatkan vain Palasokerissa. Eläköön Palasokeri ja sen aktiiviset jäsenet!

+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olisi kiinnostavaa tietää millaisia ”vihapostauksia”ryhmässäni sait? Itse en sellaisia havainnut enkä ole havainnut poistumisesi jälkeenkään.

    Jammo kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    OK, asiahan ratkesi kun poistuin paikalta !

    Kcrimso kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Et vastannut kysymykseen joten minulle ei jää muuta mahdollisuutta kuin luokitella alkuperäinen väitteesi osastoon #fakenews.

    Anyway, kuka tahansa voi liittyä ryhmään ja todeta itse että siellä ei todellakaan suvaita minkäänlaista vihapuhetta. Ps. Minä en luokittele vihapuheeksi että on esim. eri mieltä jostain levystä tai bändistä.

    makkarapytti kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yhden oikean totuuden ilmastoa - ja käytäntöä - voi esiintyä mitä yllättävimmissä paikoissa ;).

    Kcrimso kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep. Nykyinen keskustelutapahan on tosiaan isojakin päättäjiä myöten muotoutunut sellaiseksi että heitellään ilmoille vain sinne päin olevia väitteitä sen kummemmin perustelematta tai välittämättä miten ne muihin ihmisiin vaikuttaa. Tai no useinhan tarkoituksena on tietysti nimenomaan saattaa joku toinen taho negatiiviseen valoon.

    Jukez kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaikka Palasokeri onkin aika pienen porukan aktiivikasauma, palvelee se ainakin minun musiikin kuunteluani siinä mitassa, etten muuta kaipaa.
    Tosin Progolfoorumia omnpi joskus ikävä!
    Yksin horisemistahan tuo suurimmalta osin on ollut...tosin ykseydessä näitä tulee kuunneltuakin näitä musiikkeja.

    juuffo kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vielä lienee profiilini FBssä, mutta en siellä käy. Palasokeri oli loistosa päivinä Iso Juttu ainakin minulle. Mutta mielelläni täällä käyn, vaikka vain kirjaamassa (väärin) kuntelujani. Kaikinpuolin olen vähentänyt netti notkumistani, näin olen välttynyt kertaakaan törmäämästä esim vihapuheisiin. Mielummin menen metsään.

    JiiPee kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Palasokeri on varsin toimiva foorumi. Itse en ehdi mitään kuunteluja niin paljon listailla, mutta toiminto on ainutlaatuinen ja mielenkiintoinen. Joskus vilkaisen joistain itselleni tuntemattomasta levyistä aina muiden kommentteja vieläkin.

    Erikoista, että emme ole koskaan onnistuneet houkuttelemaan tänne enempää porukkaa. Ehkä foorumin nimi on jollain tavalla "oudoksuttava", eikä luo mielikuvia musiikkifoorumista. Potentiaalia olisi aina ollut.


    Markkutapio kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse en ole FB:iin käyttäjäksi mennyt enkä suosittele sitä ainakaan yrityksille... tietoja sieltä on vaikea löytää ja ne usein jäävät päivittämättä. Tästä voisi mainita esimerkiksi vaikkapa pizzerioiden menulistat, ei tahdo löytyä tai on tiedot jo vanhentuneet. Kyllä yrityksille ja bandeillekin kunnon kotisivu on parasta mainosta.
    Suomessa on muuten viime vuosina satoja tuhansia ihmisiä lähtenyt FB:sta. ja varmaan lisää lähtee koko ajan joten rappion tiellä on se.


    juuffo kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voi niitä edellisen version Sokrun aikoja, oli avattaret ja kaikkea.


    juuffo kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jake, the headmaster, lupaili jotta on tuleva aika jolloin saamme tietää miksi Palasokeri on nimeltään juurikin Palasokeri.

    Jake kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Johan se nimen historia kerrottiin kymmenvuotisfestivaalin yhteydessä, löytyy Audio sivulta K.C.Hukan esittämänä eli kakkosraita. Soitin on valitettavasti jäänyt flash-aikakauteen, mutta ilmeisesti ainakin chromessa saa flashin käyttöön kun erikseen sen sallii. Pahoittelut siitä.

    https://www.palasokeri.com/audio

    Jos tuohon Palasokeri sävellyksen historiaan sukeltaa syvemmin niin sen alkuperäisen version esitti bändi nimeltä K.U.R.K.O., saatoin olla sen toiminnassa jollakin tavalla mukana joten henkilökohtaisesti tuo on merkityksellinen sävellys. Itse sanoitukset syntyivät ko. bändin basistin saatua palasokeri-paketin silmäkulmaansa kaapin hyllyltä.

    Välillä on käynyt mielessä että pitäisiköhän Palasokeria vielä jotenkin elvytellä, ehkä niin että tästä kaiken kattavasta salaatista poimisi musajutut erilleen ja toteuttaisi hieman modernimpaa käyttöliittymää. Viidelle käyttäjälle uuden saitin tekeminen tuntuu ehkä snadisti väärin käytetyltä ajalta mutta toisaalta monesti ois tarvetta kokeilla työasioihin liittyviä juttuja jossain vähemmän kaupallisella alustalla, siitä nuo satunnaiset ajatukset version 5 toteuttamisesta...

    juishi kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Omasta mielestäni perinteinen foorumialusta on huomattavasti toimivampi keskustelulle kuin fb. Foorumilta pystyy kaivamaan vanhojakin pointteja esiin. Fb sopii lähinnä onelinerien heittelyyn. Eikä minua juuri kiinnosta se, minkä värisen paskan jonkun kissa väänsi perjantaina 13. päivä.

    Valitettavasti massa on valunut fb:hen ja valtaosa perinteisistä foorumeista on hiljentynyt aika tavalla. Mikä toisaalta on myös positiivinen asia, sillä oma ajankäyttö on suuntautunut johonkin muuhun kuin keskustelujen seuraamiseen netissä ( eli lähinnä pasianssin peluuseen). Tosin en kyllä pahitteeksi pistäisi jonkinlaista keskustelufoorumien renesanssia. Jollain tapaa kuitenkin pidän hedelmällisempänä keskustelua kolmen asiaa ymmärtävän kesken, kuin paskanjauhantaa koko maailman tampioiden kesken. Ehkä hieman elitististä, mutta sallittakoon se, kun kuitenkin olen älykkäämpi ja parempi kuin keskiverto ihminen :P

    Markkutapio kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    juishi puhuu asiaa... ja uskon tuon viimeisenkin lauseen (tuo hymiö vakuuttaa)

    OldfieldOlli kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä diggaan edelleen sokrua, mutta valitettavasti nykyisten työkiireiden takia en ole juurikaan ehtinyt kirjoittelemaan mitään viime kuukausina. Aion kyllä osallistua höpöttelyihin heti, kun kiireet vähän hellittäisivät.

    Markkutapio kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0



    juuffo kirjoitti noin 4 vuotta sitten+/- saldo : 0
    :D